Ruilen/retourneren

Het kan natuurlijk voorkomen dat je aankoop niet helemaal naar wens is, om wat voor reden dan ook. Als service bieden wij daarom een zichtperiode van 14 dagen na het ontvangst van het product. Binnen deze 14 dagen kun je dus je aankoop omruilen of retourneren. Neem na ontvangst zo spoedig mogelijk contact op met klantenservice[@]froufrous.nl.

Zo gaat het in zijn werk:

  • Binnen 14 dagen na ontvangst stuur je een mail naar klantenservice[@]froufrous.nl om aan te geven dat je iets wilt ruilen of dat het product niet naar wens is.
  • Vervolgens geven wij je instructies over het terugsturen van het product. Let op: het item moet binnen 14 dagen terug zijn gestuurd via de post en ontvangen zijn bij Froufrou’s. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor je eigen rekening.
  • Zorg er voor dat het product netjes verpakt wordt voor de retourzending; gebruik de originele verpakking of een soortgelijke.
  • Nieuwe oorbellen versturen wij geseald in een transparante verpakking, zodra deze verpakking is geopend kunnen oorbellen niet meer geretourneerd worden ivm hygiëne.
  • Het product moet in dezelfde staat retour komen zoals wij het opgestuurd hebben en mag niet gedragen en/of gebruikt zijn. Hooguit gepast.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de terugzending. Als het pakket niet aan komt of beschadigd is, is dit voor je eigen rekening.
  • Je kan daarna kiezen om je geld teruggestort te krijgen of om een ander product uit te zoeken in de shop.
  • Eerder betaalde verzendkosten en het aankoopbedrag van het product worden terugbetaald, alleen de verzendkosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.
  • Wanneer je je bestelling hebt laten versturen ingepakt als cadeautje, worden de kosten voor de cadeauverpakking niet teruggestort wanneer het product wordt teruggestuurd
  • Mocht je een bestelling hebben geplaatst van boven de €99,- aan producten dan ontvang je gratis verzending binnen NL of België. Let hier bij op dat bij retourneringen waarbij het eindtotaal onder de €99,- komt wij genoodzaakt zijn de verzendkosten alsnog te verrekenen. Voorbeeld: Je koopt voor €100,- en retourneert voor €20,- aan producten. Jouw eindtotaal komt dan uit op €80,- waardoor het recht op gratis verzending vervalt. Deze kosten verrekenen we met de teruggave van de items die jij hebt geretourneerd. Ter herinnering: de verzendkosten terug naar Froufrou’s, zijn zoals boven eerder beschreven, voor eigen rekening.
  • Na ontvangst van de retournering zullen wij het bedrag binnen 14 dagen naar je rekening terugstorten.