Ruilen/retourneren

Het kan natuurlijk voorkomen dat je aankoop niet helemaal naar wens is, om wat voor reden dan ook. Als service bieden wij daarom een zichtperiode van 14 dagen na het ontvangst van het product. Binnen deze 14 dagen kun je dus je aankoop omruilen of retourneren. Neem na ontvangst zo spoedig mogelijk contact op met klantenservice[@]froufrous.nl.

Zo gaat het in zijn werk:

  • Binnen 14 dagen na ontvangst stuur je een mail naar info[@]froufrous.nl om aan te geven dat je iets wilt ruilen of dat het product niet naar wens is. Geen mail? Download dan het formulier ontbinding en herroeping. Print het uit en stuur het ingevuld en wel binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling naar ons terug met de bestelling.
  • Heb je ons gemaild dan krijg je van ons de retourinstructies. Let wel dat bij retourzendingen de verzendkosten voor het terugsturen voor je eigen rekening zijn!
  • Zorg er voor dat het product netjes verpakt wordt voor de retourzending. Gebruik de originele verpakking of een soortgelijke zodat er niks beschadigd tijdens het transport terug. Kosten voor eventuele beschadigingen door bijvoorbeeld onzorgvuldig verpakte producten tijdens de retourzending zijn voor rekening van de klant.
  • Nieuwe oorbellen versturen wij geseald in een transparante verpakking, zodra deze verpakking is geopend kunnen oorbellen niet meer geretourneerd worden ivm hygiëne.
  • Een product moeten in dezelfde staat retour komen zoals wij het opgestuurd hebben. Wat houdt dit in? Om jouw product goed te kunnen beoordelen mag je de verpakking openmaken om het product te bekijken en/of te passen mits je dit netjes doet.
    Je mag het product niet daadwerkelijk gebruiken als je nog niet weet of je het houdt. Als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen mogen wij een passende vergoeding hiervoor vragen.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de terugzending. Als het pakket niet aankomt of beschadigd is, is dit voor je eigen rekening.
  • Zodra wij jouw retourzending terug hebben kun je kiezen om je geld teruggestort te krijgen of om een ander product uit te zoeken in de shop.
  • Heb je gekozen om je geld terug te krijgen? Dan zullen wij na ontvangst van de retournering het bedrag binnen 14 dagen naar je rekening terugstorten.
  • Bij een retournering krijg je het hele aankoopbedrag (product+verzendkosten naar jou) terug. Zoals eerder genoemd zijn alleen de verzendkosten voor het terugsturen voor eigen rekening. Wanneer je meerdere producten hebt besteld en je een deel hiervan terugstuurt, worden de eerder betaalde verzendkosten niet vergoed. Dit geldt alleen wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd.
  • Wanneer je je bestelling hebt laten versturen ingepakt als cadeautje, worden de kosten voor de cadeauverpakking niet teruggestort wanneer het product wordt teruggestuurd. Dit gebeurd alleen als het product defect is bij aankomst.
  • Mocht je een bestelling hebben geplaatst van boven de €99,- aan producten dan ontvang je gratis verzending binnen NL of België. Let hier bij op dat bij retourneringen waarbij het eindtotaal onder de €99,- komt wij genoodzaakt zijn de verzendkosten alsnog te verrekenen. Voorbeeld: Je koopt voor €100,- en retourneert voor €20,- aan producten. Jouw eindtotaal komt dan uit op €80,- waardoor het recht op gratis verzending vervalt. Deze kosten verrekenen we met de teruggave van de items die jij hebt geretourneerd. Ter herinnering: de verzendkosten terug naar Froufrou’s, zijn zoals boven eerder beschreven, voor eigen rekening.